Перейти до основного вмісту

Консультація для батьків Безпека дошкільника на дорозі і в громадському транспорті

Безпека на дорозі – безпека життяЧервоний чоловічок - стоїмо, зелений чоловічок - йдемо». У більшості сімей з цієї фрази батьки починають пояснювати правила дорожнього руху своїм дітям. На сучасних вулицях кількість автомобілів збільшується з кожним днем, а відповідно, і число аварій. Тому сьогодні це питання стало ще більш актуальним і гострим. А значить, дитина повинна максимально ефективно для свого віку засвоїти правила дорожнього руху для дошкільнят. Першими помічниками в цьому виступають, звичайно ж, батьки і вихователі дошкільних освітніх установ. 

Рекомендації для батьків

1. При русі по тротуару:

- дотримуйтеся правого боку тротуару;

- не поводьтеся дитини по краю тротуару: дорослий повинен перебувати з боку проїжджої частини; 

2. Готуючись перейти дорогу:

- зупиніться або сповільніть рух, огляньте проїзну частину; 

- залучіть дитину до спостереження за обстановкою на дорозі;

- підкреслюйте свої рухи: поворот голови для огляду вулиці, зупинку для огляду дороги, зупинку для пропуску автомобілів; 

- вчіть дитину розрізняти наближаються транспортні засоби; 

- не стійте з дитиною на краю тротуару, так як при проїзді транспортного засіб може зачепити, збити, наїхати задніми колесами; 

- неодноразово показуйте дитині, як транспортний засіб зупиняється у переходу, як воно рухається за інерцією. 

3. При виході з дому:

- відразу зверніть увагу дитини на рух транспортних засобів біля під'їзду і разом подивіться, чи не наближається до вас автомобіль, мотоцикл, мопед, велосипед

- якщо біля під'їзду стоять транспортні засоби або ростуть дерева, що закривають огляд, призупините свій рух і оглянітесьнет чи за перешкодою небезпеки. 

4. При очікуванні громадського транспорту:

- стійте разом з дітьми тільки на посадкових майданчиках, а при їх відсутності на тротуарі чи узбіччі. 

5. При переході проїжджої частини:

- переходите дорогу лише по пішохідних переходах або на перехрестях по зазначеній лінії зебрі, інакше дитина звикне переходити, де доведеться; 

- не поспішайте і не біжіть; переходите дорогу завжди розміреним кроком

- не переходьте дорогу навскоси; підкреслюйте, показуйте і розповідайте дитині кожен раз, що йдете суворо поперек вулиці, що це робиться для кращого спостереження за авто, мотто транспортними засобами; 

- не поспішайте переходити дорогу, якщо на іншій стороні ви побачили друзів, родичів, знайомих. Не поспішайте і не біжіть до них, вселите дитині, що це небезпечно

- не починайте переходити вулицю, по якій рідко проїжджає транспорт, не подивившись навколо; 

- поясніть дитині, що автомобілі можуть несподівано виїхати з провулка, з двору будинку; 

6. При посадці і висадці з громадського транспорту:

- виходьте попереду дитини, так як малюк може впасти, а дитина постарше може вибігти з-за стоячого транспорту на проїжджу частину; 

- підходьте для посадки до дверей транспортного засобу лише після повної зупинки: дитина, як і дорослий, може оступитися і потрапити під колеса; 

- не сідайте в громадський транспорт в останній момент при його відправленні; особливу небезпеку становить передні двері, так як можна потрапити під колеса транспортного засобу; 

- навчіть дитину бути уважним у зоні зупинки в особливо небезпечному місці для нього: що стоїть автобус скорочує огляд дороги в цій зоні.

7. При русі автомобіля:

- привчайте дітей сидіти в автомобілі тільки на задньому сидінні; Не дозволяйте сидіти поруч з водієм, якщо переднє сидіння не обладнане дитячим кріслом; 

- Не дозволяйте малолітній дитині під час руху стояти на задньому сидінні: при зіткненні або раптовій зупинці він може перелетіти через спинку сидіння і вдаритися об переднє скло

- не дозволяйте дітям перебувати в автомобілі без нагляду. 

Пам'ятка для батьків: «Безпечні кроки на шляху до безпеки на дорозі».

Що повинні знати батьки про свою дитину?

У 3-4 роки дитина може відрізнити машину, що рухається від стояла, але він упевнений, що машина зупиняється миттєво. 

В 6 років - боковим зором він бачить приблизно 2/3 того, що бачать дорослі; не вміє визначити, що рухається швидше: велосипед або спортивна машина; не вміє правильно розподіляти увагу і відокремлювати істотне від незначного. 

У 7 років - більш впевнено відрізняти праву сторону дороги від лівої.

У 8 років - може миттєво відреагувати на відгук і т. Д.; має досвід пішохідного пересування на дорозі; активно освоює основні навички їзди на велосипеді; вміє визначати джерело шуму; встановлювати зв'язок між величиною предмета, його віддаленістю і часом (чим ближче автомобіль, тим він більше).

Закони маленького пішохода 

-переходить вулицю, завжди треба дивитися спочатку наліво, а дійшовши до середини дороги - направо.

-переходить вулицю можна тільки по пішохідних переходах. Вони позначаються спеціальним знаком «Пішохідний перехід»

-Якщо немає підземного переходу, ти повинен користуватися переходом зі світлофором. 

-Поза населених пунктів дітям дозволяється йти тільки з дорослими по краю назустріч машинам. 

-Якщо твої батьки забули, з якого боку потрібно обходити автобус, трамвай, можеш їм нагадати, що ці транспортні засоби небезпечно обходити як спереду, так і ззаду. Треба дійти до найближчого пішохідного переходу і по ньому перейти вулицю. 

-Ні в якому разі не можна вибігати на дорогу. Перед дорогою треба зупинитися.

-Не можна грати на проїжджій частині дороги і на тротуарі.

Найбезпечніше переходити вулицю з групою пішоходів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Сирена моя помічниця

 

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини Перші місяці життя немовляти...Над колискою схилилася мати і тихо наспівує ніжні мелодії колисанки, кожне слово якої переливається у кровинку дитини, стає надбанням. Таке емоційне спілкування матері з новонародженою дитиною через рідне українське слово, втілене у колисковій мелодії є прикладом єднання поколінь, постійного діалектичного взаємозв’язку минулого і прийдешнього. Такі мелодії заставляють кожного з нас подумки проникнути у прекрасний казковий світ дитинства. Дитячий фольклор як багатожанрова система  Становлення і розвиток українського дитячого фольклору В українській системі виховання споконвіку використовувалися фольклорні тексти, які є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор. Поняття «дитячий фольклор» увійшло до науки порівняно недавно. Проте новизна терміну не пов’язана з пізні...

Дитячий фольклор як засіб формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку

Дитячий фольклор як засіб формування мовленнєвої   компетентності дітей дошкільного віку   Мовному розвитку дітей у народній дидактиці надається найбільшого значення. Цікаві дослідження в цьому напрямку були проведені вченим П. Бачинським. Він стверджує, що опанування першої мови малюком є особливою формою його діяльності, яка здійснюється завдяки власним зусиллям дитини і є найважливішим кроком в освоєнні нею життєвого простору. Це, безумовно, найважливіший інтелектуальний подвиг у житті людини. На думку вченого, позитивне емоційне спілкування матері з дитиною рідною мовою в перші роки життя - найпотужніший нейролінгвоекологічний чинник як вищих емоцій, так і інтелектуального розвитку дитини, що збагачує комунікативну функцію мови і створює основу успіхів її власних зусиль як особистості в процесі освоєння життєвого простору в суспільстві. Народна дидактика виробила свій погляд на мову як на динамічну систему, що не виникає у новонародженої людини автоматично, а фор...