Перейти до основного вмісту

«STREАМ-ОСВІТА, АБО СТЕЖИНКИ У ВСЕСВІТ

STREAM-освіта: що? де? коли?" | Інші методичні матеріали. STEM-освіта 

«STREАМ-ОСВІТА, АБО СТЕЖИНКИ У ВСЕСВІТ 

Ми розмірковуємо над тим, як змалку виховувати художника, танцівника, співака, вчимо дітей грати на різних музичних інструментах... Існує багато мистецьких гуртків та студій для дітей різного віку. А от як виховати інженера? На що варто звертати увагу, аби вчасно виявити таку обдарованість? І як підтримати інтерес до техніки? Адже саме ця професія одна з найбільш затребуваних усучасномусуспільстві.

Відповіді на ці запитання дають нові напрями освіти — STEM, STEAM, STREAM.

SТRЕАМ-освіта — базова сходинка у представленій моделі, найбільш багатогранна. Треба надати малюку можливість випробувати себе в різних галузях — побути співаком, актором, балериною, музикантом, науковцем, винахідником... При цьому варто уважно стежити за тим, що дитині найбільше подобається, що виходить краще, чим вона може займатися самостійно, і не примушувати до того, до чого в неї немає охоти.

Наш педагогічний колектив скористався досвідом колег К. Крутій та Т. Грицишиної, керівника Дошкільної Академії «Унікум» та взяв на озброєння програму «STREАМ-освіта, або Стежинки у Всесвіт», яка перебуває на стадії розроблення.

У центрі програми — дитина — обдарована особистість, тобто така, яка самостійно, в силу власних вікових і психофізіологічних особливостей, обирає свої дії та рішення, досягає вищого рівня пізнавального розвитку.

Розвиваючи здібності, обдарованість дитини, вкрай важливо спрямувати їх у правильне річище — на користь добра. У пропонованій програмі це завдання реалізується завдяки цілісному соціально-психологічному проектуванню ланцюжка моделей-різновидів взаємодій педагога і вихованців, функціонування яких забезпечує прогресивне духовно-креативне зростання потенцій як дорослого,так і дитини.

Ґрунтом для розвитку пізнавальних здібносте малюка є розвиток його

сенсорних, інтелектуальних і творчих здібностей.

Напрями програми

Природничі науки: астрономія (наука про Всесвіт), фізика (наука про склад і структуру) матерії, а також про основні явища в неживій природіхімія (наука про будову й перетворення речовин), біологія (наука про живу природу), географія (наука про Землю), медицина (наука про людський організм та його здоров'я).

Інженерне мислення — це мислення, спрямоване на розроблення, створення та використання технічних інновацій для досягнення найбільш економічних, ефективних і якісних результатів, а також для гуманізації виробництва й праці.

Технології: формування уявлень про предметно-перетворювальну діяльність людини, світ професій, шляхи отримання й зберігання інформації та способи її обробки, здатності до формулювання творчих задумів, свідомого дотримання безпечних прийомів роботи та користування інструментами і матеріалами; розвиток пізнавальної, художньої й технічної обдарованості, технічного мислення в процесі творчої діяльності, навичок володіння ручними техніками обробки матеріалів (папір, дерево, глина тощо); ознайомлення з інформаційно-ко-мунікаційними технологіями, ґаджетами; експериментування.

Читання і письмо: формування здатності розуміти зміст тексту; пропедевтичний (вступний) курс навчання грамоти; розвиток дрібної моторики, підготовка руки до письма.

Інженерія: проектування, наочне моделювання, конструювання.

Мистецтво: просторові мистецтва (архітектура, скульптура, живопис, графіка, художня фотографія, декоративно-вжиткове мистецтво та дизайн); часові мистецтва (музика, література); просторово-часові (кіномистецтво, театр, танець).

Математика: кількісні відношення та просторові форми, логіка. Структура програми

Психолого-педагогічна характеристика дитини дошкільного віку.

Сенсорний розвиток — технології, читання і письмо. Інтелектуальний розвиток — природничі науки, математика. Розвиток творчих здібностей — інженерія, мистецтво.Шляхи реалізації STRЕАМ-освіти.

Пропонований інтегрований підхід до реалізації STRЕАМ-освіти дошкільнят суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти. Так, досліджуваний об'єкт або явище діти розглядають не відокремлено, а в комплексі з іншими предметами, явищами, подіями. Це сприяє встановленню причинно-наслідкових взаємозв`язків між ними, інтеграції освітніх ліній, об`єднаних єдиною темою. Такий підхід відповідає й психічним особливостям дошкільнят, для яких характерне домінування процесів інтеграції (синтезу) над процесами диференціації (аналізу) (М. Поддьяков, О. Поддьяков).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЛІТО!!! ДЕНЬ ДРУЖБИ І ПОСМІШОК В "ІСКОРЦІ"

 

ПИТИ ПРОСТУ, ЧИСТУ ВОДУ КОРИСНО Й НЕОБХІДНО!

  ПИТИ   ПРОСТУ, ЧИСТУ   ВОДУ   КОРИСНО   Й   НЕОБХІДНО! Сучасні батьки уникають давати дітям звичайну воду та роблять вибір на користь лимонадів, соків та спеціальних ізотонічних напоїв Коли батьки дають дітям пити щось, крім води, то «завантажують» в них набагато більше цукру, ніж ті отримували будь-коли протягом людської історії. Цей надлишок цукру в ранньому віці призводить до того, що вони й надалі споживають багато цукру, і в результаті піддають серйозному ризику своє здоров'я. Чи є щось добре у фруктовому соку? Звісно є. Але ті ж вітаміни і мінерали містяться у великих кількостях - причому поряд з харчовими волокнами та іншими поживними речовинами - у цілих фруктах. Дитина, яка не отримує фруктового соку, але має можливість їсти фрукти, нічого не втрачає. А для вгамування спраги чудово підійде звичайна питна вода без жодних добавок. Скільки води пити дитині Якщо вода має для нас таке велике значення, виникає питання: чи достатньо п'є моя ...

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини Перші місяці життя немовляти...Над колискою схилилася мати і тихо наспівує ніжні мелодії колисанки, кожне слово якої переливається у кровинку дитини, стає надбанням. Таке емоційне спілкування матері з новонародженою дитиною через рідне українське слово, втілене у колисковій мелодії є прикладом єднання поколінь, постійного діалектичного взаємозв’язку минулого і прийдешнього. Такі мелодії заставляють кожного з нас подумки проникнути у прекрасний казковий світ дитинства. Дитячий фольклор як багатожанрова система  Становлення і розвиток українського дитячого фольклору В українській системі виховання споконвіку використовувалися фольклорні тексти, які є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор. Поняття «дитячий фольклор» увійшло до науки порівняно недавно. Проте новизна терміну не пов’язана з пізні...