Перейти до основного вмісту

«Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку».

Абетковий покажчик творів Василя Сухомлинського на Малій Сторінці - Мала  Сторінка"Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку».

В екології природи й екології душі - єдиний шлях.

Серед важливих проблем сучасності, що турбують людство, особливо виділяються екологічні. Увесь світ зіткнувся з глобальною екологічною кризою. Ця проблема потребує негайного вирішення. Тому серед багатьох напрямів навчально- виховної роботи з дітьми дошкільного віку екологічна освіта набуває дедалі більшої актуальності.

В.О. Сухомлинський довів, що природа сама собою не виховує, виховує лише активна взаємодія дитини з нею. Великий педагог вважав, що самих екологічних знань з охорони навколишнього середовища, якщо вони не втілюються на практиці, недостатньо. Важливо, щоб вихованці брали участь у збереженні і збагаченні природи рідного краю, тільки у цьому разі у них сформуються необхідні уміння і навички, розвинеться відповідальне, бережне ставлення до навколишнього середовища.

Саме тому, необхідність використання педагогічної творчої спадщини В.О.Сухомлинського з метою удосконалення процесу екологічного виховання дітей у дошкільному закладі зумовила вибір теми досвіду «Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку».

Метою екологічного виховання є цілеспрямоване формування у вихованців міцних екологічних знань, розуміння та органічного взаємозв'язку і єдності людини з навколишнім середовищем як єдиної гармонії, виховання особливої відповідальності за стан навколишнього середовища. І тільки з дитячих років, коли маленькі душі як губка, втягують у себе знання, слід прищеплювати і виховувати в дітях екологічно чистий світогляд.

Дитина приходить у дитячий садок. У неї ще не сформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Своє завдання ми вбачаємо в тому, щоб сформувати мислення та екологічну культуру кожної дитини, навчити молоде покоління жити за законами природи. Дитячий садок відкриває для цього неабиякі можливості, бо саме тут, в цьому віці, у дітей закладаються основи інтелекту, структура мислення, а природна допитливість дітей та щирий інтерес до оточення створюють надзвичайно сприятливі умови для формування екологічної свідомості.

Розкрити перед дитиною красу природи і навчити побачити її справа складна. Для цього вихователь сам повинен вміти жити в гармонії з природою, а діти повинні бути готові наслідувати кожен його рух. Вони дуже спостережливі і уважні до слів вихователя, добре відрізняють позитивне і негативне в діях дорослих. Екологічна вихованість, щира любов до природи означає не тільки певний душевний стан, сприйняття її краси, а й її розуміння і пізнання. Таким чином, найважливішою умовою успішної реалізації екологічного виховання є створення середовища, в якому дорослі особистим прикладом демонструють дітям правильне ставлення до природи і активно, у міру своїх можливостей, разом з дітьми беруть участь в природоохоронній діяльності. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методи критичного мислення Лоуллія та Фішбоун, кубик Блума

«Кубик Блума» – один із популярних практичних прийомів, що розвиває критичне мислення дітей. Розробив цей чудо-метод американський учений та психолог-педагог, автор унікальної системи алгоритмів педагогічної діяльності «Таксономія навчальних цілей» Бенджамін Блум. Він вважав, що школа має навчити дитину вирішувати проблеми, з якими доведеться стикатися у житті. Користь методу Блума Бенджамін Блум об'єднав основні освіті цілі у кілька груп: закріплення та аналіз отриманих знань; емоційний відгук учнів на здобуті знання; використання здобутих знань на практиці.  Цей метод навчає дітей вирішувати проблемні питання самостійно, спираючися на вже здобуті знання і вміння, а також використовуючи досвід, спостережливість, логіку і творче мислення.  Правила використання «Кубика Блума» Вам знадобиться паперовий куб (ще краще, якщо його зробити із цупкого картону), на гранях якого написано: назви, чому, поясни, запропонуй, подумай, поділись.  Батьки формулюють тему і добирають до кожного слова

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.

Розвивальні   ігри та вправи для дітей з затримкою   псих ічного   розвитку . Корекція   затримки   психічного   розвитку дітей потребує   тривалої і систематичної роботи, яка охоплює   вс і   види   її діяльності. Через це дуже   важливо , щоб   корекційним   завданням   було   підпорядковане не тільки   заняття , а й   режимні   моменти , організація   дозвілля дитини, де знайдуть   корисне   застосування   різні   розвиваючі   ігри , відповідно до віку і можливостей дитини. Подібні   розвиваючі   ігри   можна з успіхом   проводити   й   вдома , тим самим п ідтримуючи навчальний потенціал дитини. Гра « Закрий !» Мета: вчити   сприймати , порівнювати , виділяти   предмети   схожі та відмінні за формою.   Матер іал: дві баночки контрастного розміру , маленькі та великі кульки ( кришечки ).   Хід : Показати   дитині   дві баночки, вказати , що одна баночка велика, а друга – маленька . Поті м   продемонструвати   маленькі і великі кульки. Великі кульк

НОВОРІЧНЕ СВЯТО