Перейти до основного вмісту

Методи критичного мислення Лоуллія та Фішбоун, кубик Блума

«Кубик Блума» – один із популярних практичних прийомів, що розвиває критичне мислення дітей. Розробив цей чудо-метод американський учений та психолог-педагог, автор унікальної системи алгоритмів педагогічної діяльності «Таксономія навчальних цілей» Бенджамін Блум. Він вважав, що школа має навчити дитину вирішувати проблеми, з якими доведеться стикатися у житті.

Користь методу Блума

Бенджамін Блум об'єднав основні освіті цілі у кілька груп:

  • закріплення та аналіз отриманих знань;
  • емоційний відгук учнів на здобуті знання;
  • використання здобутих знань на практиці. 

Цей метод навчає дітей вирішувати проблемні питання самостійно, спираючися на вже здобуті знання і вміння, а також використовуючи досвід, спостережливість, логіку і творче мислення. 

Правила використання «Кубика Блума»

  1. Вам знадобиться паперовий куб (ще краще, якщо його зробити із цупкого картону), на гранях якого написано: назви, чому, поясни, запропонуй, подумай, поділись. 






  2. Батьки формулюють тему і добирають до кожного слова на кубику коло питань, що дозволить дітям повторити і закріпити вивчений матеріал.
  3. Ви підкидаєте кубик. Та грань, що випала, вказує на тип запитання, яке слід поставити дітям (тобто запитання батьків має починатися зі слова на грані). Альтернативний варіант – запитання формулюють самі діти, а потім ставлять їх батькам. 
  4. Діти відповідають на запитання. Якщо відповідь неповна, то батьки можуть доповнити її та скоригувати неточності.

Примітка. Кожного разу, коли ви кидаєте кубик, ви залучаєте до обговорення  дітей. Що це дає? Це підвищує ефективність заняття та розуміння теми, чи допоможе батькам виявити прогалини у знаннях дітей. Крім того, цей метод навчає дітей аналізувати та інтерпретувати інформацію, будувати гіпотези і відстоювати власну точку зору. 


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.

Розвивальні   ігри та вправи для дітей з затримкою   псих ічного   розвитку . Корекція   затримки   психічного   розвитку дітей потребує   тривалої і систематичної роботи, яка охоплює   вс і   види   її діяльності. Через це дуже   важливо , щоб   корекційним   завданням   було   підпорядковане не тільки   заняття , а й   режимні   моменти , організація   дозвілля дитини, де знайдуть   корисне   застосування   різні   розвиваючі   ігри , відповідно до віку і можливостей дитини. Подібні   розвиваючі   ігри   можна з успіхом   проводити   й   вдома , тим самим п ідтримуючи навчальний потенціал дитини. Гра « Закрий !» Мета: вчити   сприймати , порівнювати , виділяти   предмети   схожі та відмінні за формою.   Матер іал: дві баночки контрастного розміру , маленькі та великі кульки ( кришечки ).   Хід : Показати   дитині   дві баночки, вказати , що одна баночка велика, а друга – маленька . Поті м   продемонструвати   маленькі і великі кульки. Великі кульк

НОВОРІЧНЕ СВЯТО