Перейти до основного вмісту

Методи критичного мислення Лоуллія та Фішбоун, кубик Блума

«Кубик Блума» – один із популярних практичних прийомів, що розвиває критичне мислення дітей. Розробив цей чудо-метод американський учений та психолог-педагог, автор унікальної системи алгоритмів педагогічної діяльності «Таксономія навчальних цілей» Бенджамін Блум. Він вважав, що школа має навчити дитину вирішувати проблеми, з якими доведеться стикатися у житті.

Користь методу Блума

Бенджамін Блум об'єднав основні освіті цілі у кілька груп:

  • закріплення та аналіз отриманих знань;
  • емоційний відгук учнів на здобуті знання;
  • використання здобутих знань на практиці. 

Цей метод навчає дітей вирішувати проблемні питання самостійно, спираючися на вже здобуті знання і вміння, а також використовуючи досвід, спостережливість, логіку і творче мислення. 

Правила використання «Кубика Блума»

  1. Вам знадобиться паперовий куб (ще краще, якщо його зробити із цупкого картону), на гранях якого написано: назви, чому, поясни, запропонуй, подумай, поділись. 






  2. Батьки формулюють тему і добирають до кожного слова на кубику коло питань, що дозволить дітям повторити і закріпити вивчений матеріал.
  3. Ви підкидаєте кубик. Та грань, що випала, вказує на тип запитання, яке слід поставити дітям (тобто запитання батьків має починатися зі слова на грані). Альтернативний варіант – запитання формулюють самі діти, а потім ставлять їх батькам. 
  4. Діти відповідають на запитання. Якщо відповідь неповна, то батьки можуть доповнити її та скоригувати неточності.

Примітка. Кожного разу, коли ви кидаєте кубик, ви залучаєте до обговорення  дітей. Що це дає? Це підвищує ефективність заняття та розуміння теми, чи допоможе батькам виявити прогалини у знаннях дітей. Крім того, цей метод навчає дітей аналізувати та інтерпретувати інформацію, будувати гіпотези і відстоювати власну точку зору. 


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини Перші місяці життя немовляти...Над колискою схилилася мати і тихо наспівує ніжні мелодії колисанки, кожне слово якої переливається у кровинку дитини, стає надбанням. Таке емоційне спілкування матері з новонародженою дитиною через рідне українське слово, втілене у колисковій мелодії є прикладом єднання поколінь, постійного діалектичного взаємозв’язку минулого і прийдешнього. Такі мелодії заставляють кожного з нас подумки проникнути у прекрасний казковий світ дитинства. Дитячий фольклор як багатожанрова система  Становлення і розвиток українського дитячого фольклору В українській системі виховання споконвіку використовувалися фольклорні тексти, які є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор. Поняття «дитячий фольклор» увійшло до науки порівняно недавно. Проте новизна терміну не пов’язана з пізні...

Сирена моя помічниця

 

Дитячий фольклор як засіб формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку

Дитячий фольклор як засіб формування мовленнєвої   компетентності дітей дошкільного віку   Мовному розвитку дітей у народній дидактиці надається найбільшого значення. Цікаві дослідження в цьому напрямку були проведені вченим П. Бачинським. Він стверджує, що опанування першої мови малюком є особливою формою його діяльності, яка здійснюється завдяки власним зусиллям дитини і є найважливішим кроком в освоєнні нею життєвого простору. Це, безумовно, найважливіший інтелектуальний подвиг у житті людини. На думку вченого, позитивне емоційне спілкування матері з дитиною рідною мовою в перші роки життя - найпотужніший нейролінгвоекологічний чинник як вищих емоцій, так і інтелектуального розвитку дитини, що збагачує комунікативну функцію мови і створює основу успіхів її власних зусиль як особистості в процесі освоєння життєвого простору в суспільстві. Народна дидактика виробила свій погляд на мову як на динамічну систему, що не виникає у новонародженої людини автоматично, а фор...