Перейти до основного вмісту

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини. Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.
  • Гра «Закрий
Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.
 
Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
 
Хід: Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.
  • Гра «Де звучить
Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.
 
Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук.
 
Хід: Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.
  • Гра «Хто як говорить
Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова.
 
Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення.
 
Хід: Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.
  • Гра «Прищепки»
Мета: корекція дрібної моторики пальців.
 Матеріал: прищепки,
аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
 
Хід: Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків. 
 
Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.).  Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
 
Якщо у Вас немає часу виготовити силуетиможна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.
  • Гра «Оплески»
Мета: розвиток фонематичного сприйняття.
 
Хід: Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;
Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.
Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.
  • Гра «Збери фігуру»
Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший). 
 
Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
 
Хід:   Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.
  • Гра «Подарунок ляльці»
Мета: закріпити поняття про колір. 
 
Матеріал: лялька, кружки основних кольорівбілого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
 
Хід: 
 а)
Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці. 
 б)
Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок. 
 в)
Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок».
 
 
8. Гра «Весела пташка»
 Мета:
закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
 Матеріал:
дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець). 
 
Хід: 
 а)
Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами. 
 
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію. 
 в)
Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла». 
 г)
Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
 
 
9. Виконання простих побутових інструкцій
 Мета:
формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.
 
Хід:
Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:
- поцілувати маму; 
 -
обійняти тата; 
 -
пограти в ладоньки; 
 -
закрити очі; 
 -
помахати ручкою; 
 -
узяти маму за руку і йти до столу і т. д. 
 2)
Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:
 - Покажи зайчика, собачку, машину,
ляльку. 
 -
Візьми ляльку. 
 - Дай
мені ляльку. 
 - Покажи, де у
ляльки голова. А де в тебе голівка? 
 
 
10. Гра «Де дзвенить дзвіночок
 Мета:
орієнтування в просторі відносно себе.
 
Матеріал: дзвіночок.
 
Хід: 
 
Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЛІТО!!! ДЕНЬ ДРУЖБИ І ПОСМІШОК В "ІСКОРЦІ"

 

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини

Український ігровий фольклор та його вплив на формування особистості дитини Перші місяці життя немовляти...Над колискою схилилася мати і тихо наспівує ніжні мелодії колисанки, кожне слово якої переливається у кровинку дитини, стає надбанням. Таке емоційне спілкування матері з новонародженою дитиною через рідне українське слово, втілене у колисковій мелодії є прикладом єднання поколінь, постійного діалектичного взаємозв’язку минулого і прийдешнього. Такі мелодії заставляють кожного з нас подумки проникнути у прекрасний казковий світ дитинства. Дитячий фольклор як багатожанрова система  Становлення і розвиток українського дитячого фольклору В українській системі виховання споконвіку використовувалися фольклорні тексти, які є справжнім джерелом людської мудрості, виразником народного світогляду, скарбницею національної духовності. Значну їх частину становить дитячий фольклор. Поняття «дитячий фольклор» увійшло до науки порівняно недавно. Проте новизна терміну не пов’язана з пізні...

«Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку».

"Використання спадщини В.О.Сухомлинського у формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку». В екології природи й екології душі - єдиний шлях. Серед важливих проблем сучасності, що турбують людство, особливо виділяються екологічні. Увесь світ зіткнувся з глобальною екологічною кризою. Ця проблема потребує негайного вирішення. Тому серед багатьох напрямів навчально- виховної роботи з дітьми дошкільного віку екологічна освіта набуває дедалі більшої актуальності. В.О. Сухомлинський довів, що природа сама собою не виховує, виховує лише активна взаємодія дитини з нею. Великий педагог вважав, що самих екологічних знань з охорони навколишнього середовища, якщо вони не втілюються на практиці, недостатньо. Важливо, щоб вихованці брали участь у збереженні і збагаченні природи рідного краю, тільки у цьому разі у них сформуються необхідні уміння і навички, розвинеться відповідальне, бережне ставлення до навколишнього середовища. Саме тому, необхідність використання педагогічної твор...