Перейти до основного вмісту

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.

Розвивальні ігри та вправи для дітей з затримкою психічного розвитку.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини. Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.
  • Гра «Закрий
Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.
 
Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
 
Хід: Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.
  • Гра «Де звучить
Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.
 
Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук.
 
Хід: Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.
  • Гра «Хто як говорить
Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова.
 
Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення.
 
Хід: Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.
  • Гра «Прищепки»
Мета: корекція дрібної моторики пальців.
 Матеріал: прищепки,
аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
 
Хід: Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків. 
 
Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.).  Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
 
Якщо у Вас немає часу виготовити силуетиможна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.
  • Гра «Оплески»
Мета: розвиток фонематичного сприйняття.
 
Хід: Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;
Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.
Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.
  • Гра «Збери фігуру»
Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший). 
 
Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
 
Хід:   Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.
  • Гра «Подарунок ляльці»
Мета: закріпити поняття про колір. 
 
Матеріал: лялька, кружки основних кольорівбілого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
 
Хід: 
 а)
Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці. 
 б)
Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок. 
 в)
Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок».
 
 
8. Гра «Весела пташка»
 Мета:
закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
 Матеріал:
дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець). 
 
Хід: 
 а)
Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами. 
 
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію. 
 в)
Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла». 
 г)
Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
 
 
9. Виконання простих побутових інструкцій
 Мета:
формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.
 
Хід:
Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:
- поцілувати маму; 
 -
обійняти тата; 
 -
пограти в ладоньки; 
 -
закрити очі; 
 -
помахати ручкою; 
 -
узяти маму за руку і йти до столу і т. д. 
 2)
Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:
 - Покажи зайчика, собачку, машину,
ляльку. 
 -
Візьми ляльку. 
 - Дай
мені ляльку. 
 - Покажи, де у
ляльки голова. А де в тебе голівка? 
 
 
10. Гра «Де дзвенить дзвіночок
 Мета:
орієнтування в просторі відносно себе.
 
Матеріал: дзвіночок.
 
Хід: 
 
Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПИТИ ПРОСТУ, ЧИСТУ ВОДУ КОРИСНО Й НЕОБХІДНО!

  ПИТИ   ПРОСТУ, ЧИСТУ   ВОДУ   КОРИСНО   Й   НЕОБХІДНО! Сучасні батьки уникають давати дітям звичайну воду та роблять вибір на користь лимонадів, соків та спеціальних ізотонічних напоїв Коли батьки дають дітям пити щось, крім води, то «завантажують» в них набагато більше цукру, ніж ті отримували будь-коли протягом людської історії. Цей надлишок цукру в ранньому віці призводить до того, що вони й надалі споживають багато цукру, і в результаті піддають серйозному ризику своє здоров'я. Чи є щось добре у фруктовому соку? Звісно є. Але ті ж вітаміни і мінерали містяться у великих кількостях - причому поряд з харчовими волокнами та іншими поживними речовинами - у цілих фруктах. Дитина, яка не отримує фруктового соку, але має можливість їсти фрукти, нічого не втрачає. А для вгамування спраги чудово підійде звичайна питна вода без жодних добавок. Скільки води пити дитині Якщо вода має для нас таке велике значення, виникає питання: чи достатньо п'є моя дитина? Ніхто не може

Тіньовий театр своїми руками

 

Консультації для батьків на тему: Дітей навчаємо – математику вивчаємо»

Консультації    для батьків на тему:  Дітей навчаємо – математику вивчаємо» Вашій дитині виповнилось три роки. Це означає, що період раннього дитинства для вашої дитини завершився і розпочинається новий – дошкільний. Дитина все частіше запитує: «чому так…?», «розкажи, як..?», «що буде, якщо..?», «навіщо..?»; та стверджує : « я можу..», «я хочу…», « я сам…», «я допоможу» .           Діти придивляються до предметів, які їх оточують, та бачать, як    вони відрізняються між собою: формою, розміром, розміщенням в просторі, кольором та ін. ознаками, що викликає в дитини захоплення. Отже, дитина хоче вчитись і дізнаватись щось нове. Така поведінка свідчить про те, що дитина    відокремлює себе від дорослого та самостверджується в житті, намагається якнайбільше розширити та збагатити свої знання. Завдання дорослого – допомогти, підтримати, навчити. Навчання має бути систематичним і послідовним, з врахуванням індивідуальних особливостей дитини. Якщо дитина швидко і легко справляється із поставл